Sodexo start selfservice concept Modern Market

Bedrijfscatering – Modern Market heet het 24/7-concept van Sodexo. Het bedrijf speelt met het modulaire selfservice-concept in op de veranderende wijze van werken binnen bedrijven en de rol van eten en drinken daarbinnen.

De eerste gebruiker van Modern Market is Welzorg, onderdeel van Louwman Group. Voor het pand in Raamsdonksveer zag het bedrijf meerwaarde in het aanbod van een modulair selfservice concept voor zijn medewerkers.

Bij Modern Market draait alles om flexibiliteit – zowel in het assortiment aan eten en drinken, maar ook in de manier waarop dit wordt aangeboden, aldus Sodexo. Het concept wordt aangeboden in vier modules van klein naar groot. De kleinste module biedt gekoeld eten en drinken, de uitgebreidste module is een hybride markt met een selfservice gedeelte en een (op bepaalde tijden) bemande counter. Hier kunnen gasten vers bereide producten krijgen, zoals maaltijdsalades of een warm gerecht. Mattijs Stut, Senior IFM Developer bij Sodexo: “Modern Market past bij elke organisatie die flexibel wil blijven. Met Modern Market is het mogelijk om het aanbod aan eten en drinken eenvoudig af te stemmen op het aantal mensen dat op een bepaald moment in het gebouw aanwezig is. Modern Market is een (grotendeels) onbemande selfservice dienst. Dit geeft gasten de mogelijkheid om te eten en drinken wanneer zij daar behoefte aan hebben.”

Onbemand

Het thuiswerken en op wisselende momenten aanwezig zijn op het bedrijf van medewerkers, heeft grote consequenties op het aanbieden van eten en drinken. Toch worden onbemande concepten de laatste maanden vaker ingezet. Zo realiseerde het onbemande cateringconcept Pura Go van AdcGroep in korte tijd meer dan 50 locaties binnen bedrijven en instellingen. Die groei laat zien hoe groot de behoefte is binnen de bedrijven aan dergelijke cateringconcepten. Aanvankelijk waren grotere cateraars terughoudend om stappen te zetten in onbemande catering. Sodexo zet nu als een van de eerste grotere cateraars de stap naar onbemand

Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek